In 2021 bestond Kinderwoud 50 jaar; een jubileum wat gevierd en geëtaleerd moest worden. Dat vroeg om een creatieve aanpak. Want hoe hang je in coronatijd tóch de slingers op?
Van creatief concept tot het uitdenken van de thematiek en de invulling van de interne- en externe communicatie; samen met Kinderwoud maakten we er een geweldig jubileumjaar van!
De bekende uitdrukking ‘Jong geleerd is oud gedaan’ geeft aan hoe belangrijk het is om in je kinderjaren veel te leren. We gaven de uitdrukking een eigen draai. In plaats van ‘oud gedaan’ maakten we er ‘samen gedaan’ van. Want een feestelijk jaar, dát vieren we samen. Samen met de kinderen, ouders/verzorgers, medewerkers, gastouders en relaties.
Om feestelijk aan te sluiten op het logo van Kinderwoud, maakten we een eigen jubileumlogo. Dit logo kwam overal terug; op de jubileumwebsite, auto’s, vlaggenlijnen, vlaggen bij de vestigingen; overal was het feest!
Voor het gehele jubileumjaar maakten we een activiteitenkalender. ‘Samen gedaan’ en de vier speerpunten: – spelend leren – bewegen – muziek – gezonde voeding, stonden hierin centraal. De jubileumactiviteiten gaven we inhoud door elementen uit ‘brainwave’, een programma met workshops, trainingen en lezingen voor de medewerkers van Kinderwoud over brein- en talentonwikkeling bij kinderen.
Wie jarig is, zingt! Bij een jubileum hoort een eigen verjaardagslied. We werkten mee aan de feestelijke videoclip, ingezongen door een medewerker van Kinderwoud en gepresenteerd door de kinderen zelf.